A nagy potenciállal rendelkező exportpiacok megcélzása az egyik legnehezebb és egyben leghatásosabb folyamat, amelyet egy vállalat elvállalhat a nemzetközi szállítmányozás során.
Kérdezzen meg a cégvezetőket, hogyan választották ki exportpiacukat, és sok esetben az lesz a válasz, hogy alapvetően a piac választotta őket. Ez egy természetes folyamat lehet, amikor valaki felveszi a kapcsolatot a vállalattal, aki meg akarja vásárolni a termékét, vagy forgalmazóként szeretne részt venni egy adott piacon. Az évek múlásával egy vállalat jelentős számú országban képviselteti magát a nemzetközi szállítmányozás révén, és nem stratégia, hanem lehetőségek alakulása alapján.
Másrészt vannak olyan cégek, amelyek egyetlen exportpiacon sem értékesítenek, de szeretnének exportáló programot indítani. Hol kezdjék el?
Függetlenül attól, hogy egy vállalat új a nemzetközi szállítmányozásban, és szeretne belépni első exportpiacaira, vagy egy meglévő exportőr, aki új piacokra kíván terjeszkedni, mindkét vállalat számára előnyös lehet egy olyan célzási folyamat, amely segít biztosítani, hogy erőforrásaikat a legnagyobb hozammal fordítsák az exportpiacokra.
A piacok megcélzásának elsődleges oka, hogy a globális terjeszkedés és a nemzetközi szállítmányozás lehetőségei általában nagyobbak, mint az Ön korlátozott erőforrásai, és proaktívan a legnagyobb potenciállal rendelkező piacokra szeretne összpontosítani, ahelyett, hogy hagyná, hogy mások az alacsony potenciállal rendelkező piacokra húzzák a vállalat erőforrásait.